Even voorstellen: Petra, Copywriter & Content strategist

Stel jezelf voor en vertel in het kort wat je doet.

Hi, ik ben Petra! 

Ik hou van mooie woorden, groene planten en bewuste merken. Daarom heb ik alle drie met elkaar gecombineerd en nu help ik kleine tot middelgrote bedrijven om hun stem te vinden en te groeien. 

Graag graaf ik diep tot de kern van een merk en de mensen die erachter zitten en verzamel zo alle informatie voor een bijzonder authentiek merkverhaal of contentstrategie. 

Werk is natuurlijk niet mijn hele leven – dus buiten daar besteed ik graag tijd met mijn planten (met rond 50 planten mag je mij ook plant mom noemen), maak ik graag zelf leuke dingen, knuffel ik met mijn kater, ga ik graag dansen op feestjes of  kamperen met ons kampeerbusje. 

Wanneer & hoe ben je gestart? Wat was jouw moment om te kiezen voor het ondernemerspad? Beschrijf jouw moment dat je over die drempel ging. Een frustratie of een eureka moment.

Ik wist eigenlijk al sinds ik 17 jaar was dat ik ooit voor mezelf wilde beginnen. Tijdens mijn Masterstudie Fashion Marketing in Barcelona realiseerde ik me hoe vervuilend de modeindustrie was en besloot dat ik met mijn werk  iets wil bijdragen aan een groener planeet. 

Ik kwam naar Amsterdam voor een stage bij een modetijdschrift en werkte daarna vooral in digital marketing en e-commerce – maar mijn hart klopte altijd voor duurzame en sociaal gerichte producten en diensten. Èn ik kon mezelf gewoon niet meer vinden in een wereld waar het maar om consumeren gaat. Daarom besloot ik in 2020 om mezelf met Green Minds in te schrijven bij de KVK. In 2022 zei ik mijn baan bij mijn laatste werkgever op en ging helemaal voor mezelf aan de slag!  


Waarvoor doe jij het/wat is je missie/ wat is je drive/ waar krijg je de meeste energie van als ondernemer?

Ik word gewoon heel blij als ik de verhalen van verschillende merken mag horen, hoe ze hun pad hebben gevonden en wat hun missie is. Als ik dan mijn creativiteit mag gebruiken om hiervan een pakkend verhaal te maken die ze kunnen gebruiken om verder te groeien en zo de wereld een stukje beter kunnen maken, voel ik me zeker voldaan in mijn werk.  

Wat had je graag willen weten toen je startte met ondernemen? Wat is je grootste les, valkuil of hack die je wilt delen met andere (startende) ondernemers?

Ik heb vooral in het afgelopen jaar geleerd dat geduld heel belangrijk is en dat het soms even tijd nodig heeft voordat iets goeds je kant op komt. Hierbij hoort ook dat ik heb geleerd om mijn eigen rustmomenten in te plannen en me niet te veel zorgen hoef  te maken. 

Hoe maak jij het verschil? Wat maakt jou anders dan de rest? Vertel eens iets over jouw secret sauce?

Ik ben een gevoelig persoon en heb daarom een hoog inlevingsvermogen. Het is daarom ook heel makkelijk voor mij om aan te voelen wat een ander (lees: doelgroep)  wil. Daarnaast kan ik soms heel snel met creatieve oplossingen komen. 


Wat geeft ondernemen jou, naast de monetaire waarde?

Vrijheid is voor mij heel belangrijk. Ik had in loondienst altijd een hekel aan als mij iemand wilde vertellen wat ik wanneer en waar moet doen. Dus dat is zeker een van mijn favoriete voordelen van het ondernemen.

Wat spreekt je het meeste aan in CommonEasy? 

Het gevoel van een community die je kan steunen als het even niet zo goed gaat maar ook dat je zelf iemand in zware tijden kan helpen. Én dat ik weet dat mijn bijdrage voor een goed doel wordt gebruikt. 

Connect met Petra hier en start je netwerk!
Bekijk Petra haar bedrijf ‘The Green Minds’.

Lotte Kauffman

5 juli 2023

Reacties